KINEZITERAPIJOS NAUDA NĖŠČIOSIOMS

January 11, 2017

 

Nėštumas - tai ypatingas periodas moters gyvenime. Jo metu keičiasi daugelis organizmo funkcijų, pvz. pradeda gamintis hormonas relaksinas, kuris atpalaiduoja visus kūno raiščius; taip pat persitvarko kraujotakos, hormoninė ir kitos sistemos.

 

Todėl nėštumo metu svarbu harmoninga organizmo sistemų tarpusavio sąveika, kurią palaikyti padeda taip pat ir kineziterapijos užsiėmimai.


Bene kiekviena moteris nėštumo metu susiduria su tam tikrais iššūkiais: dėl nuolat besikeičiančios dubens padėties bei didėjančios apkrovos nugaros raumenims, atsiranda nugaros bei strėnų skausmai, dėl pokyčių kraujotakos sistemoje ir medžiagų apykaitos pokyčių, pradeda tinti kojos.
Nėštumo metu itin svarbu palaikyti fizinį aktyvumą (jei nėra gydytojo perspėjimų/kontraindikacijų), kuris užtikrintų pilnavertę kraujotaką, tiekiančią gyvybiškai svarbias medžiagas (deguonį bei maisto medžiagas) tiek motinai, tiek ir vaisiui.

 

Taigi, geros sveikatos būklės palaikymui džiaugsmingo laukimo metu, kineziterapijos užsiėmimas, masažas ir kinezioteipavimas yra tinkamiausias sprendimas.

Moksliniais tyrimais (1) įrodyta, jog besilaukiančios moterys, lankančios kineziterapijos užsiėmimus arba užsiimančios adekvačia fizine veikla, turinčios masažo seansus arba kineziteipavimą:

  1. sumažina riziką nėščiųjų (gestaciniam) diabeto atsiradimui,

  2. vaisiaus smegenys yra labiau išsivysčiusios (lyginant su nėščiosiomis, neturinčiomis kineziterapinių užsiėmimų) dėl veiksmingesnio deguonies tiekimo smegenims. Todėl kūdikio kalbos ir motorinė raida išsivysto žymiai sparčiau,(2)

  3. sumažina nėščiosios nuovargio sindromą bei gerina laikyseną,

  4. sumažina stresą ir pagerina nuotaiką,

  5. treniruoja ištvermę, itin reikalingą gimdymo metu,

  6. gerina vaisiaus svorio augimą,

  7. masažo metu atpalaiduojami įsitempę raumenys, sukėlę papildomą nugaros, pečių juostos ar kojų skausmą,

  8. kinezioteipavimas, kuris yra nemedikamentinis būdas skausmo slopinimui, padeda sumažinti atsiradusį skausmą

 

1) Mor R, Ben-Shlomo I. Physical activity during pregnancy--facts and practical guidelines, 2014 Aug;153(8):467-70, 497, kt.),
2) (Barakat R et al. Exercise during pregnancy protects against hypertension and macrosomia: randomized clinical trial.2016 May;214(5):649.e1-8. doi: 10.1016/j.ajog.2015.11.039. Epub 2015 Dec 15).

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Orto Plius ©2019